Gå til indhold

Købsbetingelser

Indholdsfortegnelse

1. Generelt
2. Bestil
3. Betaling
4. Levering og forsendelse
5. Retur-, retur- og bytteret
6. Reklamationer og garantibetingelser
7. Personlige data og fortrolighed
8. Tvist og lovvalg
9. Force Majeure
10. Bemærkning til kunder udenfor EU: 


1. Generelt

At handle hos Barista and Espresso (www.barista-espresso.se) du skal være over 18 år. Når du bestiller i vores netbutik, indgås en købsaftale, når din betaling er godkendt.

Hvis du handler med en anden persons personlige data, uden dennes samtykke, og det betyder økonomisk eller anden skade på Barista and Espresso, vil dette blive meldt til politiet.

Vi forbeholder os retten til at stoppe salget

 

2.  Bestilling

2.1 Priserne er angivet i mange lokale europæiske valutaer og inkluderer moms. Til udenfor EU ekskl. moms.

Når du har gennemført din ordre, sendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.

Hvis der er fejl i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os via e-mail til info@barista-espresso.se.

I tilfælde af endeligt salg af en vare eller fejlberegning af antallet af lagervarer har Barista and Espresso ret til at annullere købet og refundere eventuelle betalinger, du har foretaget. I et sådant tilfælde vil vi kontakte dig via e-mail for at se, hvordan dette bedst kan løses.

Betaling

Forsendelsesomkostninger og eventuelle administrative gebyrer kan være gældende, se yderligere information nedenfor. Barista Espresso forbeholder sig ret til fejl, såsom prisoplysninger, kampagner, rabatkoder eller produktinformation, der kan forekomme online og i butik.

2.2 Betalingsmuligheder: 

Vi bruger flere betalingsmuligheder, se nedenfor:

- Debetkort, kredit/debet (Visa, Mastercard, Maestro, Amex).
- Paypal
- Apple betaler
- Google Pay
- Butiksløn
- Klart

Tag et kig på Klarnas vilkår og betingelser.

Hvis du har spørgsmål til din betaling, kan du kontakte Klarnas support via Klarnas hjemmeside eller downloade Klarna-appen. Mere information om Klarna er tilgængelig på Klarnas hjemmeside.

3. Levering og forsendelse

Ved kassen kan du vælge mellem to forskellige fragtmuligheder. Forsendelse eller afhentning på vores lager Vi bruger Postnord, DHL, DB Schenker og UPS. Afhentning af ordrer kan håndteres personligt eller med kurer. Budgivere skal vise identifikation for begge. 

Vores normale leveringstider er 2-4 dage. OPMÆRKSOMHED! Bestillinger afgivet i weekenden sendes tidligst den efterfølgende mandag.

Hvis der skulle opstå forsinkelser i leveringen (uden at vi har givet dig besked om en længere leveringstid), skal du kontakte os på e-mailadresse: info@barista-espresso.se.

3.1 Barista Espresso sender varer som pakker eller breve inden for Sverige, Norge og til følgende EU-lande: Belgien, Danmark, Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Holland, Estland, Letland, Litauen, Luxembourg, Slovakiet, Spanien, Østrig, Tyskland, Estland, Letland, Litauen, Luxembourg og Spanien. Vi påtager os intet økonomisk ansvar for forsinkelser forårsaget af agenter.

3.2 Forkert levering Hvis du højst sandsynligt modtager en vare, som du ikke har bestilt, så kontakt vores kundeservice på info@barista-espresso.se og vi hjælper dig med at returnere varen.

3.3 Transportskader Hvis du opdager skader på din pakke, skal du straks anmelde dette til info@barista-espresso.se. Vi anbefaler, at du ikke afhenter en pakke, der er beskadiget, da skaden så ikke længere kan spores til fragtmanden.  Hvis du først opdager skaden, efter du har åbnet pakken, og skaden er sådan, at den kan knyttes til transporten, skal du kontakte repræsentanten for at fremsætte et krav senest 7 dage efter, du har modtaget dine varer.

4. Ret til fortrydelse, returnering og ombytning

4.1 Generel information om fortrydelsesret og bytteret

På barista-espresso.se har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler i vores netbutik. Du kan derfor returnere varen inden for 14 dage efter modtagelse og få det fulde beløb tilbage, du har betalt. Produktet skal herefter være i uændret stand - det vil sige, at det ikke må have været brugt, men skal selvfølgelig være pakket ud og kontrolleret omhyggeligt. Varen skal returneres godt emballeret i original emballage, og det er vigtigt, at varen ankommer til os i ubeskadiget stand.  Ved denne type returnering er du selv ansvarlig for, at vi modtager varen, og du er ansvarlig for forsendelses- og fragtomkostninger.

Fortrydelsesretten gælder ikke, hvis produktet er brugt og gælder ikke gavekort, forbrugsvarer, fødevarer og varer bestilt specielt til dig.

For øvrige forhold og praktisk håndtering af returnering, se under overskriften Returhåndtering nedenfor. Du har også mulighed for at returnere varen direkte til os, se under overskriften Returhåndtering.

Du kan læse mere om svensk lovgivning om internetkøb hos Forbrugerstyrelsen.

4.2 Annullering: Hvis du ønsker at annullere en afgivet ordre, skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt på info@barista-espresso.se. Hvis din ordre allerede er behandlet, er det ikke længere muligt at annullere varen/varerne, og du er derfor forpligtet til at acceptere din ordre. Fortryder du dit køb efter at have modtaget dine varer, gælder de sædvanlige betingelser for fortrydelse og returhåndtering. Fortrydelsesretten gælder fra det tidspunkt, du har modtaget bekræftelse på fortrydelsesretten fra os Barista and Espresso.

4.3 Bytteret Inden for 14 dage har du ret til at bytte din vare til en anden vare i vores netbutik. Ombytningsretten gælder, hvis varen er i uændret stand - det vil sige, at den ikke må have været brugt, men skal naturligvis være pakket ud og kontrolleret omhyggeligt. Varen skal returneres godt emballeret i original emballage, og det er vigtigt, at varen ankommer til os i ubeskadiget stand. Ved denne type returnering er du selv ansvarlig for forsendelsesomkostningerne. Hvis varen du ønsker at bytte til koster mere end den originale vare, opkræver vi forskellen og eventuelt fragtomkostningen. Hvis produktet koster mindre end det originale produkt, opkræver vi forskellen via den betalingsmetode, du valgte, da du købte hos os i vores netbutik. Ønsker du at bytte din vare, kan du kontakte info@barista-espresso.se, så hjælper vi dig.

4.4 Fortrydelsesret

Du har altid ret til at annullere din ordre inden for 14 dage uden at angive nogen grund. Fortrydelsesfristen tæller fra den dato, hvor du modtog de sidste varer i din ordre. Kontakt vores kundeservice på info@barista-espresso.se, så hjælper vi dig.

Når du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger foretaget af dig, inklusive omkostningerne ved vores standard leveringsmulighed, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage efter, at du har meddelt din beslutning om at udøve din fortrydelsesret . Vi vil bruge den samme betalingsmetode, som du brugte til din ordre, uden at pådrage dig yderligere gebyrer. Barista and Espresso har ret til at vente på tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne i samme stand, som da du modtog dem.

Du skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder inden for 14 dage fra den dato, hvor du meddelte os, at du ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende. Du modtager en returseddel fra os på mail. Når du benytter dig af fortrydelsesretten, er du ansvarlig for returfragten.

Hvis du har haft tid til at bruge dit produkt og benytte dig af fortrydelsesretten, kan det betyde en vis værdiforringelse, for din regning. Disse sager behandles individuelt.

For B2B-kunder gælder samme fortrydelsesret som for privatkunder ikke. Ifølge købeloven har B2B-kunder ikke mulighed for at returnere varer alene på grund af fortrydelse. Vi modtager ikke returvarer fra B2B-kunder på grund af fortrudt køb. 

4.5 Håndtering af returvarer via kundeservice

Ved returnering skal du kontakte vores kundeservice på info@barista-espresso.se for at få en returseddel. Returnering af varer skal altid bekræftes med ordrebekræftelsen. Du er ansvarlig for, at varerne ankommer til os i ubeskadiget stand, hvilket er vigtigt, hvis du ønsker at returnere på en anden måde end den måde, varerne blev leveret på. Sørg derfor for at produktet er pakket godt ind, i den originale emballage.

Ansvarlig for godkendte garantisager og reklamationer Barista and Espresso for alle omkostninger, inklusive forsendelse. Ved brug af fortrydelsesretten eller åbent køb er du ansvarlig for returfragten. Du har også mulighed for at returnere varen til os på vores lager, se mere info nedenfor.

Returneringen godkendes først kl Barista and Espresso har tjekket varen. Ved godkendt returnering og fortrydelsesret sker tilbagebetaling på samme måde som betalingen er foretaget. I tilfælde af en ikke-godkendt returnering og en uafhentet forsendelse (hos en postagent), opkræves en administrationsomkostning på SEK 350. Disse returneringer betragtes dog ikke som en udnyttelse af fortrydelsesretten.

4.6 Håndtering af returvarer via vores udleveringssted

Du har mulighed for at returnere varen til os pr Järna. Kontakt kundeservice info@barista-espresso.se. Ellers gælder samme betingelser for accept af returneringen som ovenfor, dvs. produktet skal returneres i uændret stand og i original emballage.

4.7 Undtagelser for uafhentede pakker

Din pakke bliver normalt hos agenten i 7-14 dage efter ankomst, afhængig af hvilken speditør du har valgt. Hvis du ikke afhenter din pakke inden for denne tid, vil pakken blive returneret til os, og vi vil opkræve et gebyr på SEK 350 for uafhentede pakker.

5. Reklamationer og garantibetingelser

5.1 Garanti og reklamationer

På Barista og Esoresso har du naturligvis garanti på alle varer og tjenester du køber hos os. Garantien er gældende i 1 år fra du har modtaget varen. Som privatperson er du desuden omfattet af forbrugerkøbeloven, hvilket betyder, at du har ret til at klage i 3 år. Svensk forbrugerlovgivning gælder ellers, læs mere hos Forbrugerstyrelsen.

Vi kan ikke give nogen garanti for fødevarer og forbrugsvarer.

Du betaler aldrig forsendelses- eller returneringsomkostninger, hvis fejlen er forårsaget af os. Inden du klager, bør du altid rådføre dig med vores kundeservice, som du kan kontakte på info@barista-espresso.se, så vi kan afhjælpe fejlen på bedste vis (se yderligere information ovenfor om returhåndtering). Fejlen skal anmeldes inden for rimelig tid efter du har modtaget varen.

5.2 Garantibetingelser

Garantien på Sage istandsatte espressomaskiner gælder kun funktionen af vores espressomaskiner og ikke kosmetiske skader eller lignende. Fordi vores Sage-espressomaskiner er istandsat, vi udsteder en funktionsgaranti på 1 år fra du har modtaget produktet. Funktionsgarantien dækker følgende: svigt af alle mekaniske og elektriske interne komponenter såsom vandpumpe, indvendige slanger, pakninger, display, dampstift, motor til møllen mv. Garantien dækker ikke ydre kosmetiske skader.  Garantien for alle andre produkter, undtagen fødevarer og forbrugsvarer, funktions- og kosmetiske skader er dækket af garantien.

Hvis du ønsker at bruge din garanti, og det viser sig, at fejlen skyldes ydre påvirkninger og derfor ikke er dækket af garantien, hæfter du for eventuelle håndteringsomkostninger. Barista og Espressos medarbejdere vil primært afgøre, om fejlen skyldes en forkert fremstillet vare eller ydre påvirkning, efter varen er nået frem til dig.

Espressomaskiner skal jævnligt afkalkes, og hvis dette ikke gøres i tide, kan det potentielt beskadige maskinerne.

Hvis fejlene skyldes, at der ikke er blevet renset i tide, bortfalder garantien.

Hvis en maskine indsendes til reparation, og vi konstaterer, at fejlen skyldes kunde forkert håndtering af maskinen, forbeholder vi os retten til at opkræve både reparations- og forsendelsesomkostninger.

Reklamationsretten gælder, uanset om manglen er synlig eller skjult. Det er dog en forudsætning, at fejlene ikke er opstået som følge af forkert brug af produktet. Hvis produktet er defekt, har Barista and Espresso ret til at udbedre fejlen inden for 6 måneder. Sker dette ikke, har du ret til at modtage et nyt produkt som erstatning for det defekte produkt. Ved korrekt reklamation vil du som kunde modtage kompensation for eventuelle fragtomkostninger. Klager skal være os i hænde inden for rimelig tid. Reklamation inden for 2 måneder efter købet anses altid for at være inden for rimelig tid.

For B2B-kunder tilbyder vi en garantiperiode på 1 år for alle varer fra købsdatoen. Garantien gælder kun for fejl, der opstår ved normal brug og under forhold angivet i produktets brugermanual. 

I tilfælde af en klage eller garantikrav, bedes du kontakte vores kundeservice så hurtigt som muligt. Vi forbeholder os retten til at vurdere og bekræfte eventuelle fejl, før der sættes ind. Eventuelle garantikrav behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning og disse købsbetingelser.

Bemærk: Fortrydelsesretten for B2B er absolut og kan ikke fraviges, herunder situationer hvor produktet viser sig at være en demovare med forhåndsinformation og kompensationstilbud.

Barista and Espresso forpligter sig til altid at følge Det Almindelige Klagenævns anbefalinger.

En note til kunder udenfor EU

Desværre kan vi ikke overholde 14 dages returret på grund af mulige konsekvenser for tolden vedrørende moms og importafgifter. Vi overholder dog den etårige garanti på alle vores produkter, men eventuelle forsendelsesomkostninger til reparation er kundens ansvar.

Vores priser til kunder udenfor EU inkluderer ikke moms (svensk moms).
Moms og importafgifter er kundens ansvar, som højst sandsynligt vil blive opkrævet ved grænsepassage.

 

5.3 Løsning og bistand i civile sager

Vi på Barista and Espresso håber naturligvis, at der aldrig vil opstå tvister for dig som kunde. I det usandsynlige tilfælde, at det sker, er der hjælp tilgængelig via et fælles tvistbilæggelseswebsted EU. Siden er specielt udviklet til, at forbrugeren frit kan handle på tværs af Europas grænser og for at kunne få hjælp, hvis noget går galt. EU:'s tvistbilæggelsesside er oprettet til dig, der handler online fra en virksomhed, der er beliggende i en af EUlande, og hvor du føler, du har brug for hjælp i en tvist http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

6. Reklamationer og garantibetingelser

6.1 Ansvarsbegrænsning

  • Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der måtte opstå på grund af produktet.
  • Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser/fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure).
  • Ydermere tages der intet ansvar for eventuelle ændringer i produkter/produktegenskaber, som er blevet ændret af den respektive leverandør og andre faktorer uden for vores kontrol.

6.2 Produktinformation

  • Vi tager forbehold for eventuelle typografiske fejl på denne hjemmeside og endeligt salg af produkter. Vi garanterer ikke, at billederne gengiver produkternes nøjagtige udseende, da der kan forekomme en vis farveforskel afhængig af skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi gør altid vores bedste for at eksponere produkterne så korrekt som muligt.

6.3 Ændringer af de generelle vilkår og betingelser

  • Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i vilkår og betingelser til enhver tid. Ændringer af vilkårene vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår og betingelser anses for accepteret i forbindelse med bestillinger eller besøg på hjemmesiden.

7. Personlige data og fortrolighed

    Se vores sider med privatlivspolitik.

8.   Tvist og lovvalg

8.1 I tilfælde af at en tvist ikke kan løses efter aftale med virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde kontakte Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Til overnatning i en anden EU-land end Sverige, kan du indgive en klage online via EU- kommissionens platform for mægling i tvister, jf

http://ec.europa.eu/consumers/odr

https://www.eccnet.eu/consumer-rights/how-enforce-my-consumer-rights/online-dispute-resolution-platform

8.2 I tilfælde af en tvist følger vi beslutningen fra ARN eller det tilsvarende tvistbilæggelsesorgan.

8.3  fortolkningen eller anvendelsen af disse generelle vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med svensk lov.

9.  Ansvarsbegrænsning

9.1 Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der måtte opstå på grund af produktet.

9.2 Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser/fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse forhold kan for eksempel være arbejdskonflikt, brand, krig, myndighedsbeslutning, nedsat eller ikke-eksisterende levering fra leverandøren.

9.3 Endvidere tages der intet ansvar for eventuelle ændringer af produkter/produktegenskaber, som er blevet ændret af den respektive leverandør og andre faktorer, som ligger uden for vores kontrol.

9.4 Produktinformation

Vi tager forbehold for eventuelle typografiske fejl på denne hjemmeside og endeligt salg af produkter. Vi garanterer ikke, at billederne gengiver produkternes nøjagtige udseende, da der kan forekomme en vis farveforskel afhængig af skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi gør altid vores bedste for at eksponere produkterne så korrekt som muligt.

9.5 Ændringer af de generelle vilkår og betingelser

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i vilkår og betingelser til enhver tid. Ændringer af vilkårene vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår og betingelser anses for accepteret i forbindelse med bestillinger eller besøg på hjemmesiden.

10. Force Majeure

Begivenheder såsom krig, naturkatastrofer, kamphandlinger, regeringsbeslutninger, manglende levering fra underleverandører, kostbare omstændigheder og tilsvarende hændelser uden for vores kontrol, som ikke kunne forudses, skal tilskrives force majeure. Det betyder at Barista Espresso er fritaget for deres forpligtelser til at opfylde indgåede aftaler.

10.  Bemærk til kunder udenfor EU: 

Kontakt os venligst før du foretager et køb i vores webshop.

Desværre kan vi ikke overholde 14 dages returret på grund af mulige konsekvenser for tolden vedrørende moms og importafgifter. Vi overholder dog den etårige garanti på alle vores produkter, men eventuelle forsendelsesomkostninger til reparation er kundens ansvar.

Vores priser til kunder udenfor EU inkluderer ikke moms (svensk moms).
Moms og importafgifter er kundens ansvar, som højst sandsynligt vil blive opkrævet ved grænsepassage.

For annullerede ordrer forbeholder vi os retten til at opkræve omkostningerne til korttransaktionsgebyret.

UK kunder:

Den mindste ordreværdi er £135. Vores butik beregner ikke moms for eksterne kunder EU. For ordrer under 135 £ skal vi opkræve britisk moms på salgsstedet, og vores onlinebutik er ikke i stand til at gøre dette i øjeblikket. Vi sætter pris på din forståelse.

11. Hjælp os med at hjælpe dig.

 Hvis du har spørgsmål til de produkter, vi tilbyder på vores hjemmeside, bedes du kontakte os først, inden du afgiver din ordre. På den måde forsøger vi at undgå at sende dig produkter, der ikke er som forventet. Hjælp os med at hjælpe dig.